===============
!
!!NEW UPDATES!!!
===============

NEW!!PICS & VIDS PULAU REDANG TRIP >>SEE MORE<<

VIDEO NYANYIAN REUNION SG CONGKAK >>WATCH<<

FUHAIRAH JOINED FRIENDS'UPDATES >>SEE HER<<

Wednesday, March 11, 2009

PULAU REDANG TRIP

salam kawan2... post ini adalah bertujuan utk menunjuk2 pic2 yg hebat2 ketika kami g cuti kat pulau redang... trip ini adalah utk budak sekolah menengah aku..sek men keb raja ali... kami bercuti slama 3hari 2mlm...sabtu 9am btolak ke kuala Terengganu...isnin 9pm baru btolak balik kl.

sungguh gembira dpt main air biru jernih bangat...pasir putih melepak... menikmati pemandangan snorkling,ikan2 n batu2 karang semula jadi... cuaca yg sempurna... main bola tampar tepi tasik... malam tido kat tepi pantai sambil menatap langit luas terbentang (2kali aku nampak tahi bintang)... g masjid kristal.. museum.. pasar kropok lekor losong.. makanan2 seafood yg best2...

sy hanye membelanjakan x lebih dari RM200SANGAT BERBALOI

Enjoy these sample pics n vids:-
kat masjid inilah kami tiba dalam pukul 4ptg n jumpa zureena disini yg sudah menunggu ketibaan org KL. Sementara berehat2 seketika setibanya di KT, kami bergambar seketika...praktis posing utk hai2 seterusnye.. :)


Singgah di track Kuda2...geng kuda belang ingin berjumpa dgn kuda belang sebenar... nama kuda didlm gambar ini adalah maradonna n legend.

Bergambar di tepi pantai pertama kami singgah...xsabar2 nk jumpe redang sebenar...


Setiap org bergambar di jeti sebelom bergerak ke PULAU REDANG..tgh tunggu bot


Setibanye di redang..kami terus snorkling...jrnih kan air nye...rugi la sape2 yg xjoin...:P


Ketika bbq seafood...ikan je pon...marwan xmkn ikan rupenye...hehehe


Permandangan di Masjid Kristal...sgt hot...buka designnye...tp suhu nye...:)


Tido n epak2 sembang2 die tp pandai time tgh malam dgn harapan dpt tgk tahi bintang.

video my heart
http://www.youtube.com/watch?v=5MjsKAc9bpk


>>COMMENT THIS POST<<

22 comments:

Fero said...

wah...sgt banyak pic utk aku pilih...sgt rambang mata tau nak pilih...hehehe...best wo...

Anonymous said...

Pergh! Kalau aku pergi, tak bawak turun D90 aku. Kena air, habis... Hu3.

Anonymous said...

haha...sony alpha megat ni pon aku jaga dengan rapi nye...

xdehal la..jgn excited sgt mcm jemy sudah...nampak air jernih...lompat turun dr bot..tangkap gambar...langgar batu putih...jatuh...camera sony touch berendam la jawap nye...pergh...tu la..sape suruh xbeli underwater casing cam hp aku tuh...

best wo...aku siap amik video dlm air time snorkling lagi woo...gambar jelas wo..nnt aku post vid tuh...:)

stelah gune dslr ni...aku dah terngiang2 nak kaut satu...poji...blanja aku dslr...hehe...

wei...kalu ade sape2 nk jual sony alpha a100 2nd hand bgtau aku ek...a200 ke...tau tau...

Anonymous said...

wah...nie penangan alpha la nie ek???
cantek...bgus Fai...
meh la pic lg byk2...aku nk nengok....

Anonymous said...

banyak pic lawa2...tp akudlm dilema...pic2 yg aku tangkap sume cun(tp aku cameraman..xde gambar aku la..)..time pic2 yg ade aku sume biase2 je...tak timbul kate org...hehe...

bnyk gile pic beb...2GB kne upload sakit wo...aku burn dlm cd..jual korg harge kos je...ok x?aku cdg nk buat dvd data je..ade pic2 dr semua camera...n ade extra features sket...video underwater time snorkling...

nanti2kan ek...weekend ni siap kot...bz sket time weekdays nih...rajin2 singgah blog nih...:P

HaNiM said...

warghhh..menarik2!!!
tp pic2 nih sume da de kt fb..
TIPAH TERTIPU~~~

mmm..pai wat r dvd cam g cameron aie tuh..
leh ak simpan dvd marwan wat pekasam lg..
da lebam t br bg kt ea..haahahkk

Anonymous said...

dvd cuti2 pulau redang akan diusahakan n djual dgn harge k0s.ade sume pics n vids dr smue sumber camera.

Same2 nntkan ye.hehe.

HaNiM said...

BAIK!!!

Anonymous said...

best bangat g redang aritu..
memang rugi sape yg last minit tak join..
so pai next time kalau ade lagi trip g memane..inform kat aku yeh..

Fero said...

to anonymous:

hehehe...redang adalah trip aling terbaik stakat ini...memang best..next trip is PHUKET 31july-2august2009..

7org dh kompom n dah beli tiket flight...

kota kinabalu, taman negara, Australia juga berada dalam calender percutian seterusnye...

siap ar korg...aku dh abis study nnt...lagi jauh aku bawak korunk...hehehe

HaNiM said...

huhhh!!!pai ke yg nk bwk??
tipu nih..g redang kn kakak bwk..
g phuket papa yg bwk..hahahhakkk...
yela2..bg r acik bwk...

lalalallaaa~~~~

kakak : slmat ptg..sy pegwai Bukit Aman..

acik : oo..ye??ehem2!! kahkahkahh

Fero said...

hah...amik lah kakak oi...amik cameron, amik sg congkak, amik redang, amik phuket.

aku dah xnak terlibat dlm management team dah..aku folow jemputan je next time(kalau ingin djemput)...

xmo setup2 dh..call aku bgtau mase n tempat n transport...tugas2 sndiri mau ingat...

majok nih...:P

HaNiM said...

alamakkkk!!!acik xmo r majok2..
kakak xreti nk wat vdeo pujok!!!

menolong2!!!!sape reti pujok acik??
pat2!!!

Fero said...

dengan ini...
saya Fairul Adzreen
meletakkan jawatan sebagai Presiden Kelab Jalan2 Semera berkuat kuasa segera...

Oleh itu..pada hari ini dan seterusnye...saya hanya akan menjadi ahli sahaja...

Perlantikan presiden baru bole lah dibuat tanpa pengetahuan saya....

sekian...

wabilahhitaufiq wal hidayah...wasalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh....

Anonymous said...

Salam..Pai, aku jumpe ad satu artikel ni [aku punye y.m x betul jd aku terpaksa la komen kt page ko ni]..dlm blog org..
Kalo nk melancong ke Thai kne berhati-hati..
http://isuhagat1.blogspot.com/2009/03/peringatan-kepada-pelancong-pelancong.html
sekadar peringatan..[aku syng kwn2 aku..hehe]

HaNiM said...

pehh..jht tol polis kt thailnd tuh!!
pngajaran yg ktorg dpt!!
jgn beli ape2 kt thai..
g sne dok diam2 je..hahahakk...
thanks haz ingtkn ktorg..

pai yg gedik xyah wat cte sdey k!!
kaak men2 je r!!aduhh...
mulai skrg FAIRUL ADZREEN masih menjadi presiden SEMERA..ok!!!
huhh...

Anonymous said...

Wah..Hanim mmg pemint setia blog Pai..
hm..tau xpe, jahat tol polis Thai tu..
smpi kedutaan pn x mampu nk wat pe2.
So g Thai x yah shopping [kt airport die]..shopping tpt len xde prob kot..
tp prob kt Thai skg ni pasl politik die..tu bahaya skit..

Fero said...

xmo xmo....nk letak jawatan jugak...anim o pejal o jemy naik tahta..ok...deal

haz...tq very much atas artikel yg sngt berguna tuh..aku mmg takut2 gak ngan thailand ni...kene ong bak bahaya woo...

PERHATIAN KEPADA ANIM N PEJAL:
pai masih belajar lagi...so.tugas kamu2 adalah memastikan keselamatan pai terjamin dalam trip ke phuket nnt...pai xde rm11000 or rm20000 or rm30000...

:)

Anonymous said...

kwn2 meh la ke journal aku..hehe
http://has-evenstarz63.livejournal.com/27361.html
komen la ape yg patut.

Fero said...

nak buat iklan kne bayar ye...

:D

Anonymous said...

eleh..kedekut.. T_T
tu gamba dinner dak2 course aku.
BMFA 2005 - 2009.
mesti ko x g tgk kn..kn..

Fero said...

time ko iklan tu aku dah tgk ko nye dinner pic tuh..hehehe...best2...